Monday, August 19, 2013

Teine esmaspäev

Uus nädal algas tripiga Taipeisse.
Kogunemine oli kell 9.20.
Kaarel Kõivupuu jaoks hakkas päev rattamaratoniga. Nimelt me kasutasime korraldajate varem välja pakutud tehnikat raha vahetamise jaoks. Eile õhtul andsid kõik, kes selle reisi jooksul soovisid veel raha vahetada, alles jäänud kopikad Kaarlile ning tema vudas täna jalgrattaga panka, mis tehakse lahti kell 9.00, ning siis kiiruga tagasi. Ta ei hilinenud!
Bussi minnes tutvustati meile 7 saadikut, kes ei räägi pea sõnagi inglise keelt, kuid kes olid määratud meid saatma tervel reisil. Nad siis tulid kaasa ja tegid väga palju pilte. Ülla-ülla!
Bussisõit  ei olnud väga sündmusterohke. Enamik magasid. Ka mina. Õieti ma ärkasingi vahetult enne seda, kui me kõrguselt maailma kolmanda pilvelõhkuja, Taipei 101, juurde olime jõudnud. 501-meetrine torn ehitati aastal 2004 ning see püsis 6 aastat maailma kõrgeimana.
Torni pääses sisse suure luksuskaubamaja kaudu, mis asus hoone alumistel korrustel. CHANELi ja Diori kõrval asus seal ka Zara, mille hinnad  olid ehk mõne eurokese võrra odavamadki kui kodumaal. Huvitav on aga see, et sisenemisel pidime me kõik desinfitseerima ära oma käed ning jalas võisid olla vaid kinnised jalanõud (giidid olid meid varem hoiatanud).
Pilet maksis 450 dollarit (u 11.5 eurot) nägu, ent meie saadikud otsustasid heast südamest maksta 100 dollarit meie eest.
Meid lasti 91. korrusele ehk 390 meetri kõrgusele . Pähe määriti pildistamine ning audiogiidid. Viimased osutusid kasulikuks, kui sa soovisid teada, kui maailma kõige ilusam ja suurem ja toredam Taipei/Taiwan on (Vilu+Pogga). Minu meelest oli seda tore kuulata, kuid aega oli üsnagi limiteeritult.
Sellele järgnes luksuslik burxisöömine, s.t, et me sõime eelmisel õhtul vabal valikul ette tellitud mäkieineid Louis Vuittoni ja Burberry butiikide vahel maas istudes. Hiljem tulid uudistama ka turva ja koristaja!!!:D
Mõistagi järgnes sellele ka luksuslik WC-s käik.

Seejärel liikusime Chiang Kai-sheki memoriaali (vt http://en.wikipedia.org/wiki/Chiang_Kai-shek_Memorial_Hall) juurde, kus bussist väljudes anti igale ühele üks 600-milliliitrine soe Coca-Cola. (Saadikute kätetöö jälle!) Paljud meist muuseumisse küll ei jõudnud, aga see-eest nägime vahtkonna vahetust. See oli palju lõbusam kui mõnes vanas kuningriigis. Kõige olulisem oli ilmselt see, et toimus massihilinemine (kaasa arvatud K****u).

Piinlikult puhta metrooga rändasime kuskile mingi jõe deltani, kus 50 dollari eest saime sõita paadiga. See paadisõit polnud just liiga intrigeeriv ning palju aega läks ka kaotsi, kuna Taipei on tõesti väga suur linn ning punktist A punkti B jõudmiseks kulub tõesti meeletult palju aega, isegi MRT-ga. Ühe valgusfoori taga ootab tänaval nt 96 sekundit.
Metroost nii palju, et igasugune söömine-joomine ja suitsetamine, tegelikult isegi nätsu närimine on täiesti keelatud, maksimaalne trahv on umbes 200€ ringis. Tõsiselt jõudis see kohale metroost väljudes, kus oli maas kollane riba, mille peale oli kirjutatud, et sellest joonest üle astudes võib taas süüa-juua!!! Nii jaamad kui rongid on puhtad, ilusad, valged, avarad, hapnikurikkad, jahedad ning inimesed väga abivalmid invaliidide, vanurite, laste jne suhtes. Maksab 1€.
Pärast paati väisasime kurikuulsat Night Market'it, kus meile anti MASENDAVALT VÄHE AEGA (räägin kõikide eest). Lisaks jagati meid ca 5-liikmelisteks gruppideks ning igale grupile anti sappa üks umbkeelne saadik. Turul, mille mõõtmeid ma kahjuks tunda ei saanudki, müüdi kõike alates toidust lõpetades kinnisvaraga. Hinnad olid mõistagi rõõmsad!:)

Lõppude lõpuks leidsin ma ka Taiwani magneteid!!! Kogunemiskohta jäid hiljaks ainult 3 inimest.
Algas sõit koju. Kõikidele jagati 2 soolast ja 2 magusat küpsist(?!) ning mis muud kui klapid kõrva ja tuttu!:)
Kodus ootas meid hiline õhtusöök. Siin oli toimunud Kanada õhtu. Meile olid jäänud veel külmad pannkoogid tuhksuhkruga, aga me ei kurda:)
Taipeist kokkuvõtvalt võin öelda, et ilusad ja kõrged hooned vaheldusid üpriski masendavate elamutega. McDonaldsi hooned olid aga üpriski uhked, samas kui Triumphi pood sarnanes mõne nurgapealse putkaga.
Nii palju kui me nägime, oli igal kohalikul käes nutitelefon. Tänavapildis oli kõige rohkem muidugi Toyotasid ja  Nissaneid, kuid ka BMW-d, Mitsubishit, Mazdat, Fordi, ja Lexust. Mind hämmastas erinevate Toyota mudelite hulk!!!:D Teed on seal head ja liiklus loogiline.

Igatahes oli tore päev. Homme ootab aga Eesti taasiseseuisvumise tähistamine ning Eesti õhtu korraldamine. Dekoreerime söögisaali ning teeme kama. Loodetavasti jääb mahti ka teile piltide klõpsimiseks.